بلوک سبک بتنی

افزودن به علاقه مندی ها
اشتراک گذاری
دسته بندی

    طبق استاندارد ملی ایران به شماره 7782 ،بلوک سبک بتنی به بلوکی گفته می شود که چگالی آن بلوک ها حداکثر 1700 کیلوگرم بر متر مکعب باشد . مواد تشکیل دهنده بلوک سبک عبارتند از : سیمان ، ماسه ، آب و سبک دانه های طبیعی یا صنعتی .
    یکی از انواع بلوک هایی که در دیوار چینی مورد استفاده قرار می گیرد بلوک های سیمانی سبک یابلوک سبک پوکه ای می باشد . بلوک های سیمانی سبک از مخلوط شدن سیمان ، آب ، سنگدانه های سبک ، در دستگاه های مخصوص ساخت بلوک پس از لرزاندن و متراکم نمودن تولید می شوند . این بلوک های پوکه ای قابلیت تولید در ابعاد مختلف را دارند و به صورت توخالی و ته پر می باشند که این ویژگی باعث کاهش هزینه های ساخت و ساز می شود .
    بلوک پوکه معدنی ، از پوکه معدنی تولید می شود که همانطور که از اسم آن مشخص است از معدن استخراج می شود که همان خاکستر مواد آتشفشانی است .

    مراحل تولید

    ابتدا به وسیله ایستگاه توزین مصالح و باسکول اتوماتیک دیجیتالی ، مواد اولیه که شامل پوکه ، سیمان ، آب و مواد افزودنی بتن است ، اندازه گیری می شود و توسط دو اسکرو به یک عدد میکسر که جمعا ظرفیت آن 50 متر مکعب در ساعت است انتقال داده می شود و بعد از مخلوط شدن ، به وسیله نوار نقاله به دستگاه منتقل می شود و پس از پر کردن قالب همراه با پنج ویبره و پرس 200 تنی به صورت همزمان صورت میگیرد .  سپس بلوکهای تولید شده بر روی پالت های فلزی، توسط رباتهای جمع کن و لیفتراک به اتاق بخار منتقل شده و بعد از طی زمان ۱۲ ساعت به وسیله رباط های جمع کن بر روی پالت های فلزی و چوبی چیده شده و در نهایت ،بسته بندی و تسمه کشی صورت می پذیرد و پس از تایید بخش کنترل کیفیت ،تولیدات شماره گذاری و تاریخ خورده، سپس جهت دپو و بارگیری به باند محوطه انتقال پیدا می کند.

    مزایا

    • وزن کم ( کاهش بار مرده سازه )
    • عایق صوتی ( تأمین کننده مبحث 18 و 19 مقررات ملی ساختمان )
    • عایق حرارتی ( تأمین کننده مبحث 18 و 19 مقررات ملی ساختمان )
    • مقاومت بالا
    • کارپذیری فیزیکی ( قابلیت شیارزنی مسیر کابل ، برش ، میخ کوبی و سوراخ کاری )
    • کارپذیری با انواع ملات
    • سرعت اجرای بالا

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بلوک سبک بتنی”

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *