پروژه‌های کوچک؛ خرید بتن آماده یا تولید بتن در محل پروژه

خرید بتن آماده یکی از راه‌هایی است که برای پروژه‌های کوچک و با محدودیت زمانی به ذهن صاحب‌خانه‌ها خطور می‌کند. با شروع فصل بهار بسیاری از مردم برای تغییر در ساختمان خود و همچنین باغچه و پارکینگ برنامه‌ریزی می‌کنند که این موضوع آنها را مجبور به استفاده از بتن می‌کند. برخی از این افراد که قبلاً در زمینه ساخت و ساز تجربه داشته‌اند ترجیح می‌دهند که از شیوه‌های مختلفی مصالح اولیه مورد نیاز را تهیه کرده و اقدام به تولید بتن در محل پروژه کنند.

اما خرید بتن آماده یکی از راهکارهایی است که دسته دیگر از آن استفاده کرده و دردسر تولید بتن را به جان نمی‌خرند. این افراد ترجیح می‌دهند که بتن مورد نیاز خود را از یک شرکت سفارش داده و به همان اندازه که نیاز دارند سفارش دهند. در این حالت، شخص نیازی به خرید مصالح اولیه و تأمین تجهیزاتی مانند بیل یا فرغون نداشته و در کمترین زمان ممکن کار تعمیراتی خود را انجام می‌دهد. اگرچه خرید بتن آماده ممکن است هزینه بیشتری بر شخص خریدار تحمیل کند، اما مزایای متعددی دارد که این دسته از افراد ترجیح می‌دهند که به سمت تولید بتن در مل پروژه نروند.

ما در شرکت بتن آماده پاسارگاد به عنوان یک شرکت پیشگام در حوزه تولید بتن، وظیفه خود می‌دانیم که به مقایسه دو گزینه خرید بتن آماده و تولید بتن در محل پروژه بپردازیم و آنها را از لحاظ معیارهای مختلف بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت زمان در خرید بتن آماده و تولید بتن در محل پروژه

خرید و تأمین مواد اولیه بتن، مخلوط کردن مواد اولیه برای تولید بتن، و همچنین سایر کارهای جانبی مانند نظافت محل پروژه کارهایی هستند که باعث می‌شوند تولید بتن در محل پروژه بسیار وقت‌گیر بوده و افراد تمایل چندانی به استفاده از این گزینه نشان ندهند. اگرچه مدت زمانی که یک پروژه طول خواهد کشید و همچنین وقتی‌که برای انجام آن اختصاص می‌دهید به شخص شما مربوط است، اما گزینه خرید بتن آماده از لحاظ زمانی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و حتی در کمتر از یک ساعت می‌توانید کار خود را به پایان برسانید.

اهمیت زمان در خرید بتن آماده و تولید بتن در محل پروژه

اگرچه خرید بتن آماده می‌تواند سرعت کار شما را بالا ببرد اما ممکن است از لحاظ هزینه چندان موردپسند شما واقع نشود. بنابراین، اگر زمان کافی در اختیار دارید و می‌توانید از افراد دیگر به صورت رایگان کمک بگیرید توصیه ما این است که خودتان برای تولید بتن در محل پروژه دست به کار شوید. اما برای ساختمان‌هایی که با محدودیت فضا روبه رو هستند و با وجود داشتن زمان کافی نمی‌تواند از افراد دیگر کمک بگیرند گزینه خرید بتن آماده بسیار ایده آل بوده و دردسر تولید بتن را قبول نکنید.

یکپارچگی بتن

یکی از مشخصات بارز بتن آماده، یکپارچگی و ساختار یکسان آن است. همان‌طور که در مطالب قبلی (بتن آماده چیست و چگونه استفاده می‌شود؟) عنوان شد، تولید بتن آماده شامل مراحل مختلفی بوده و در طی این مراحل بتن روندهای اختلاط مختلفی را تجربه می‌کند. از لحظه‌ای که مواد اولیه به مخازن کارخانه بتن آماده تزریق می‌شوند تا زمانی که به داخل میکسرها ریخته شده و به محل پروژه انتقال داده می‌شوند، بتن روند هم خوردن خود را حفظ کرده و بالاترین سطح یکپارچگی را تجربه می‌کند. بااین‌وجود، اگر بخواهید تولید بتن در محل پروژه را خودتان انجام دهید باید اطمینان داشته باشید که هیچ‌وقت میزان اختلاط و یکپارچگی بتن آماده را به دست نخواهید آورد.

اگر مایلید که بتن را برای قسمت‌های حساس و یا برای نما استفاده کنید بهتر است به خرید بتن آماده فکر کنید. بتن آماده از مواد اولیه با اندازه تقریباً یکسان تولید می‌شود و این کمک می‌کند که با استفاده از آن امکان ایجاد سطوح صاف و یکپارچه فراهم شود.

نما

استفاده از بتن در پروژه‌های کوچک به موارد مختلف بسیاری مربوط می‌شود؛ به‌طوری‌که برخی از این بتن برای فونداسیون ساختمان، برخی برای دیوارها، و برخی هم برای استفاده در نمای ساختمان از آن می‌برند. بااین‌حال، استفاده از بتن در نمای ساختمان اهمیت بیشتری دارد و اگر بتن مورد نیاز با وسواس بالا انتخاب نشود می‌تواند به نمای ساختمان لطمه بزند. درصورتی‌که می‌خواهید از بتن برای نمای ساختمان خود استفاده کنید توصیه ما گزینه خرید بتن آماده است.

تاثیر نما در خرید بتن آماده یا تولید بتن در محل پروژه

خرید بتن آماده از چند لحاظ می‌تواند به سود شما و نمای ساختمان باشد. در وهله اول این بتن یکنواخت و یکپارچه بوده و سطحی کاملاً صاف و نفوذناپذیر ایجاد می‌کند. در ضمن شما در لحظه سفارش می‌توانید از کارخانه بخواهید که بتن مورد نظر را برای نمای ساختمان آماده کند. با توجه به سابقه این شرکت‌ها و تجربه آنها در کار با مصالح مختلف، می‌توانید امیدوار باشید که بتنی با کیفیت و با شرایط مناسب دریافت کنید. این در حالی است که تولید بتن در محل پروژه برای نمای ساختمان کاری بسیار پیچیده، سخت و تخصصی است که ممکن است نتوانید آن را به درستی به پایان برسانید.

حباب هوا و تخلخل

در برخی از پروژه‌ها استفاده از حباب هوا و ایجاد تخلخل در بتن ضروری بوده و می‌تواند از لحاظ مختلفی به سود مصرف‌کننده باشد. ایجاد تخلخل در بتن باعث می‌شود که وزن سازه پایین‌تر آماده و حجم بتن کمتری مصرف شود. این موضوع باعث شده است که در بسیاری از سازه‌های مدرن استفاده از این بتن و محصولاتی مانند بلوک سبک هوادار به امری رایج تبدیل شود. درصورتی‌که قصد دارید از این روش برای پروژه خود استفاده کنید، متأسفانه شانسی برای تولید بتن در محل پروژه نخواهید داشت و باید اعتراف کرد که تقریباً غیرممکن است. ایجاد حباب و تخلخل در بتن یک کار تخصصی است که کارخانه‌های بتن آماده با توجه به سفارش مشتری این کار را انجام می‌دهند، و شما نیز می‌توانید با انتخاب گزینه خرید بتن آماده سفارش مورد نیاز خود را تهیه کنید.

قیمت و هزینه

تولید بتن در محل پروژه به معنی خرید کیسه‌های جداگانه سیمان و به‌احتمال‌زیاد کرایه کردن یک دستگاه میکسر بتن است. از طرف دیگر برای بسیاری از افراد، مدت زمان صرف شده در هر پروژه نوعی هزینه محسوب می‌شود. به‌عنوان‌مثال، برخی از افراد کارهای مهمتری دارند که در صورت اختصاص دادن زمان این کارها به تولید بتن می‌توان گفت که یک هزینه خاص به آن اختصاص داده‌اند.

درصورتی‌که بخواهیم قیمت و هزینه را به عنوان یک معیار سنجش و قضاوت قرار دهیم باید اعتراف کرد که قیمت تمام شده تولید بتن کمتر از خرید بتن آماده است. اما اگر هزینه‌هایی مانند زمان صرف شده، کارهای جانبی، و مواردی ازاین‌دست را در نظر بگیریم، به‌احتمال‌زیاد اغلب افراد ترجیح می‌دهند که خرید بتن آماده را در برنامه خود قرار دهند. البته، برخی از شرکت‌ها به شکلی بتن را تولید می‌کنند که قیمت تمام شده آن تفاوت چندانی با تولید بتن در محل پروژه ندارد.

هدر رفتن

یکی از مهم‌ترین مزایایی که از جانب خرید بتن آماده می‌تواند به شما برسد این است که کمترین حد ممکن از بتن هدر می‌رود. در جریان سفارش بتن از کارخانه‌های بتن آماده، شما یک حجم مشخص از محصول را سفارش داده و شرکت نیز موظف است که همان حجم را به شما تحویل دهد. در این صورت نه‌تنها موادی مانند سیمان، ماسه، و یا آب هدر نمی‌رود بلکه همان مقداری که نیاز دارید سفارش می‌دهید. این در حالی است که تولید بتن در محل پروژه بخشی از مصالح اولیه را هدر داده و حتی ممکن است حجم بتن کمتر یا بیشتر از مقدار مورد نیاز شما باشد.

تجهیزات در خرید بتن آماده یا تولید بتن در محل پروژه

دسترسی

کسانی که به تولید بتن در محل پروژه علاقه نشان می‌دهند دو گزینه در اختیار خواهند داشت. در حالت اول باید بتن را به صورت دستی و مصالح اولیه تولید کنند که کاری بسیار سخت و زمان‌بر است. اما در حالت دوم می‌توانند یک میکسر بتن کرایه کرده و از آن برای مخلوط کردن استفاده کنند. طبیعتاً دسترسی به این مصالح نیز می‌تواند با مشکلاتی همراه باشد. اگر ساختمان شما در جایی از شهر باشد که دسترسی به این مصالح محدود باشد و حمل‌ونقل آنها مشکلاتی به همراه داشته باشد، به‌احتمال‌زیاد از انتخاب این گزینه پشیمان خواهید شد. توصیه ما این است که در صورت محدودیت در دسترسی به این مصالح بهتر است به سراغ خرید بتن آماده بروید.

درنهایت؛ کدام بهتر است؟

همان‌طور که دیدید با توجه به فاکتورهای مختلف، هر پروژه متفاوت بوده و هر صاحب‌خانه اولویت‌های خاص خود را دارد. بنابراین، برای انجام یک پروژه می‌توانید معیارهای مختلف را بررسی کرده و با توجه به امکاناتی که در اختیار دارید به سراغ دو گزینه خرید بتن آماده یا تولید بتن در محل پروژه بروید. درصورتی‌که به کمک یا مشاوره نیاز داشته باشید با ما در کارخانه بتن آماده پاسارگاد در تماس باشید و اطلاعات محصولات را از وب‌سایت ما مطالعه کنید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *