برج جام در خیابان شریعتی که یکی از مهمترین خیابان های تهران است و در سایتی به متراژ 4600 متر مربع واقع شده است . این پروژه یکی از دو شریان مرکزی و تاریخ این منطقه به حساب می آید . موقعیت قرار گیری برج جام به شرح زیر است :
برج جام از محور شمال_جنوب در منطقه شمیران و از شرق در موقعیت سنتی تاریخی تهران قرار دارد . دسترسی های این پروژه بزرگراه های اصلی تهران ، از طریق بزرگراه همت و رسالت ( ضرق به غرب ) و همچنین بزگراه امام علی و صیاد شیرازی ( محور شمال به جنوب ) می باشد . وجود چنین دسترسی هایی برای این پروزه باعث شده تا این برج اداری-تجاری یک مکان ایده آل برای مراجعه کنندگان این مجتمع به شمار برود .
در مورد طراحی این پروژه میتوان گفت که برج جام از ترکیب دو حجم و الگو طراحی شده است . ابتدا یک پلتفرم افقی با کاربری تجاری که 80%، و یک حجم عمودی که 25% از حجم اصلی را پوشانده که شامل عرصه های اداری می باشد . این برج شامل 34 طبقه است و دارای پارکینگ 7 طبقه ، رستوران و سکوی فرود هلیکوپتر می باشد . برای رعایت مقررات ساخت و ساز چند طبقه (رئوس حجم هرمی شکل)، طراح این پروژه ، فرمی تراس مانند بر روی بدنه برج با حرکت کالبد کف طبقات به وجود آورده تا علاوه بر ایجاد یک سیستم مدولار در محورهای افقی و عمودی، با پارک شریعتی در ضلع غرب همجوار باشد. از مزیت های طراحی این پروژه و ماژول ها ( طبقات ) این است که از مسدود شدن و عدم برخورداری از نور و تهویه مناسب برای طبقات پایین تر جلوگیری می کند ، و باعث فراهم شدن دید مناسبی از پارک شریعتی برای استفاده کنندگان طبقات مختلف برج می شود .
مدامکار برج 32 طبقه اتوبانك ملت (برج جام) در تهران را به سیستم کشف و اعلام حریق آدرس‏پذیر مجهز می‏كند
یکی از بلندترین و نوین ترین برج های اداری تجاری تهران ، برج 32 طبقه اداری تجاری اتوبانک ملت ( برج جام ) است که با ارتفاع حدود 100 متر و مساحتی بالغ بر 67000 مترمربع یکی از شاخص های معماری سوپر لوکس کلاس A کشور می باشد . این برج دارای 63 واحد تجاری در 2 طبقه ، 89 واحد اداری در 23 طبقه ، 555 واحد پاركينگ عادي و 28 واحد پاركينگ ويژه معلولان در 7 طبقه دارد . در طراحی این برج اداری تجاری فضاها با کاربری های مختلف مانند سالن اجتماعات ، عرصه فرود هلیکوپتر و رستوران در نظر گرفته شده است .
شرکت مدامکار به عنوان نماینده رسمی و انحصاری کمپانی Protec انگلستان در ایران، در رقابتي تنگاتنگ با ساير شركت‏ها و برندهاي سيستم اعلام حريق، برنده مناقصه گرديد و برج جام را با استفاده از تجهیزات سری 6000PLUS/6400 کمپانی Protec انگلستان به سیستم هوشمند کشف و اعلام حریق ديجيتال آدرس‏پذیر مجهز مي‏نمايد.
در تجهیز این پروژه بيش از 3000 المان آدرس‏پذير در 56 لوپ به كار رفته است. تجهیزات استفاده شده در این سیستم بر اساس استانداردهای بین‏المللی BS و EN54 ساخته شده‏اند و گواهینامه LPCB دارند. از قابلیت‏های ویژه این سیستم می‏توان به موارد زیر اشاره كرد:
1 ) کاهش آلارم‏هاي کاذب و قابلیت تفکیک بین علائم حاصل از حریق و علائم کاذب به خاطر استفاده از سنسورهاي هوشمند سری 6000PLUS در انواع دودی ، حرارتی و ترکیبی
2 ) ارسال و انتقال اطلاعات از طریق شبکه LAN/WAN با استفاده از اینترفیس TCP/IP

  • معمار پروژه  : رضا دانشمیر
  • موقعیت پروژه : تهران ، ایران
  • سال اتمام پروژه : 2015
  • متراژ پروژه : 64000 متر مربع