مجتمع تجاری اداری مگا پارس از مدرن ترین ، مجهزترین و بزرگترین مرکز تجاری ادری ایران است که در زمینی به مساحت 27 هزار متر مربع و زیر بنای بیش از 210 هزار متر مربعواقع شده است که در منطقه ای با دسترسی های منحصر به فرد در حال ساخت است .این مرکز به گونه ای طراحی شده است که با توجه یه حجم عظیم این پروژه ، تمام خصوصیات و ویژگی های لازم را برای تبدیل شدن به نماد و الگویی جهت طراحی و ساخت مجتمع های تجاری و چند منظوره در ابعاد مختلف را دارا باشد .
مجتمع پارس دارای فضاها با کاربری های متنوع و مختلف است که این فضاها شامل پارکینگ اختصاصی و عمومی ، واحد های تجاری ، اداری ، فرهنگی ( سالن های سینما ، تئاتر و کنسرت ) تفریحی و ورزشی ( بولینگ ، بیلیارد ، پاتیناژ ، و بازی های کودکان ) و فضاهای سبز قابل تردد بر بام مجتمع است . سازه این مجتمع شامل 5 طبقه در زیرزمین و 17 طبقه در بالای سطح زمین است . طراحی مدرن و استفاده از تکنولوژی روز دنیا و همگام با پیشرفته ترین مراکز تجاری و اداری روز دنیا باعث ایجاد تمامی جذابیت های لازم برای یک سرمایه گذاری پر بازده و سود اور و در عین حال مطمعن شده است . از ویژگی های خاص مجتمع تجاری – اداری مگا پارس اخذ گواهینامه های کنترل کیفی در تمام مراحل طراحی و ساخت از شرکت بازرسی فنی TUV NORD و بهره گیری از آخرین متدها و تکنولوژی های نوین ساخت می باشد. از جمله تکنولوژی های ساخت و مصالح ویژه بکار رفته در این مجتمع می توان به استفاده از سیستم post tensioning در اجرای سقف ها، بکارگیری تکنولوژی قالب بندی PERI ، استفاده از پردازش مکانیزه آرماتور، سیستم اتصال مکانیکی آرماتور coupling، عایق رطوبتی Henkel Ploybit و اجرای عملیات پایدارسازی دیواره های گود با استفاده از روش های نیلینگ و مهاربندی اشاره نمود. ساخت مجتمع تجاری-اداری مگا پارس در قالب شرکت طرح و توسعه آریا عمران پارس با مشارکت و سهامداری شرکت های پرشین نگین صدرا، ساختمانی معلم و ایران اطلس که از بزرگترین شرکت های ساختمانی کشور هستند، در جریان است. مدیران این طرح ملی بر این باورند و بدان ایمان دارند که ایرانیان همواره شایسته برخورداری از بهترین امکانات و برترین خدمات می باشند و قسمتی از این رسالت در پروژه پارس تحقق می یابد .

مشخصات کامل برج

نوع کاربری فرهنگی  تجاری اداری ورزشی
مساحت زمین 26341 مترمربع
مساحت زیربنای کل 206655 متر مربع
مساحت زیربنای مفید تجاری 44603 مترمربع، اداری 11256 مترمربع، سالن بیلیارد 291 مترمربع، آمفی تئاتر 587 مترمربع، سینما 626 مترمربع،  فرهنگی ورزشی 10542 مترمربع، پاتیناژ 1522 مترمربع،
بولینگ1211 مترمربع ،فضای بازی کودکان 2989 مترمربع

تعداد طبقات 24 طبقه (طبقه یازدهم تالار)
تعداد کل واحد اداری شروع از طبقه چهارم : 228 واحد
تعداد کل واحد تجاری 591 واحد شامل :
تجاری،کافیشاپ،سیتی سنتر،فروشگاه بزرگ،بانک 565واحد
اتاق جلسات، دفتر کار 14 واحد
سالن سینما و تئاتر 4 واحد + 1 طبقه تالار کنسرت
بیلیارد، بولینگ، پاتیناژ 3 واحد
رستوران 3 واحد
فضای بازی 1 واحد

تعداد کل پارکینگ 3000 واحد پارکینگ هوشمند

ویژگی های معماری

مشخصات سازه بتنی با سقف های پیش تنیده پس کشیده
مشخصات سقف پانل گچی کناف + رنگ پلاستیک
مشخصات نما کرتین وال با شیشه های دوجداره گاز آرکونایت
مشخصات کف سنگ مهندسی 60 * 60 روی کف کاذب
مشخصات دیوار تجاری اداری پارتیشن، در MDF، شیشه+ پانل گچی کناف + رنگ روغنی، شیشه ویترین سکوریت
تاسیسات الکتریکی برق رسانی عمومی، روشنایی هوشمند، تلفن، اینترنت، و اعلام حریق
تاسیسات مکانیکی فن کویل ، دریچه هوا

امکانات و خدمات

• رستوران و كافي شاپ
• آشپزخانه
• سالنهاي نمايش و برگزاري مراسم
• سالنهاي ورزشي بولينگ
• بيليارد و پاتيناژ
• فوت کورت و رستوران ها
• یک واحد کافی شاپ معلق و قابل دسترسی با دو دستگاه اسانسور پانوراما

 تجهیزات و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی :

به منظور ايجاد تسهيلات مكمل در مجموعه،‌ بخش‌هاي خدماتي مشتمل بر لابي‌هايبر امكانات ذكر شده، اين مجموعه از تجهيزات الكتريكي و مكانيكي مجهزي برخوردار مي‌باشدكه عبارتنداز :

استفاده‌ از مجهزترين سيستم‌هاي گرمايش و سرمايش
استفاده از سيستم‌هاي تخليه و تهويه هواي مركزي و هوشمند
ايجاد روشنائي مناسب عمومي با سيستم‌هاي هوشمند
استفاده از سيستم تهويه مطبوع كامل شامل گرمايش و سرمايش توسط چيلرهاي جذبي، هوارسان، فن‌كويل و داكت‌فن‌كويل به همراه تجهيزات مربوطه
استفاده از سيستم جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب
استفاده از سيستم آبياري فضاي سبز اتوماتيك (هوشمند)
استفاده از آخرين استانداردهاي ايمني در خطوط تغذيه و سيستم ارتينگ
استفاده از سيستم صاعقه‌گير الكترونيكي
رعايت آخرين دستورالعمل‌ها و قوانين و مقررات ملي ساختمان و ساير دستورالعمل‌هاي رعايت استانداردهاي بين‌المللي موجود
استفاده از استانداردهاي اروپايي جهت طراحي و اجراي سيستم‌هاي مكانيكي و الكتريكي
نصب سيستم اعلام و اطفاء حريق دستي و اتوماتيك
نصب سيستم صوتي و پيجينگ متمركز و گسترده جهت اماكن عمومي
بهره‌برداري از سيستم برق اضطراري اتوماتيك
بهره‌برداري از برق اضطراري UPS جهت كاربري‌هاي كامپيوتري
نصب سيستم نظارت تصويري متمركز جهت كنترل معابر CCTV
تنوع در طراحي و اجراي سيستم‌هاي مكانيكي و الكتريكي در كاربريهاي تجاري
راه‌اندازي سيستم تلفن عمومي و داخلي در كل پروژه

پلان ها

در طراحی فضاهای این مجتمع کاربری های متفاوتی از جمله تجاری ، اداری ، پارکینگ ، خدماتی ، فرهنگی و ورزشی در نظر گرفته شده است که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم :

الف : بخش تجاري

بخش تجاری این مجتمع شامل فضاهایی نظیر فروشگاه های کوچک و بزرگ ، رستوران ، سالن های پذیرائی ، بانک و … می باشند که با توجه به متراژ هرکدام از واحد های تجاری ، پارکینگ و انباری اختصاصی برای آن واحد در نظر گرفته شده است .
تمامی واحد های این مجتمع مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی از نوع تهویه مطبوع می باشد . در طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی واحد های تجاری با توجه به نظرات صاحبان واحد ها و تأئید مجری طرح انجام می پذیرد و نوع مصالح مصرفی و متریال استفاده شده در آنها از الگوی کلی مجتمع تبعیت می نماید .

ب : بخش اداري

بخش اداری این مجتمع تجاری اداری ، شامل واحدهای اداری که در طبقه چهارم تا پانزدهم برج اصلی مجتمع واقع شده است .
هر دفتر اداری نیز به تناسب متراژ واحد ، دارای انباری و تعدادی پارکینگ اختصاصی است .
همچنین تمامی واحد های اداری مجتمع پارس مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش از نوع تهویه مطبوع است و مصالح استفاده شده در این واحد ها متناسب با طرح کلی مجتمع است . به منظور استقرار شرکت های بزرگ و مطرح در این مجموعه ، طراحی فضاهای اداری تمامی طبقات به صورت Office Open در نظر گرفته شده است تا شرکت ها بتوانند فضای داخلی خود را متناسب با نیاز خود طراحی و دیزاین نمایند .

ج : بخش‌هاي خدماتي و فرهنگي ـ ورزشي

بخش های خدماتی که شامل سالن های برگزاری مراسم ، رستوران ها ، کافی شاپ ، سوپر مارکت ، فست فود ، لابی های بزرگ و سایر بخش های خدماتی مورد نیاز به منظور ایجاد تسهیلات مکمل در مجموعه در نظر گرفته شده است . علاوه بر آن، فضاهاي فرهنگي و ورزشي نظير سالن‌هاي سينما، كنسرت و انتظار، بولينگ، بيليارد،‌ پاتيناژ و شهربازي در مجموعه لحاظ گرديده كه اين مجتمع را به فضايي مفرّح براي خريد،‌كار و تفريحات سالم نموده است .