آشپزخانه ی هوشمند، راهی برای کنترل از راه دور امنیت ، آسایش و راحتی برای اهالی خانه

آشپزخانه ی هوشمند هر روز بیشتر از روز قبل جای خود را در زندگی انسان باز می کند. با وجود آنها شما می توانید، امنیت، راحتی و آسایش تان را از راه دور کنترل کنید. در واقع آشپزخانه ی هوشمند چیزی بیش از یک اتاق در یک خانه ی هوشمند است. یافتن غذا، ذخیره‌ سازی و آماده کردن غذا در چنین آشپزخانه ‌ای به صورت هوشمند صورت می‌گیرد. آشپزخانه ی هوشمند شامل طراحی، فناوری و نوآوری است و این فاکتورها را برای خلق محیطی بهتر و تجربه ای زیباتر برای همه ی اهالی خانه به کار می برد. ما کم کم شاهد پیشرفت تکنولوژی در آشپزخانه های هوشمند خواهیم بود و این تکنولوژی هم برای آماده کردن غذا و هم برای تامین ایمنی به کار می رود.

آشپزخانه ی هوشمند
آشپزخانه ی هوشمند

تولیدکنندگان مهم لوازم خانگی محصولاتی ارائه می دهند که اگر که چیزی اشتباه به نظر می رسد، می توانند به شما هشدار دهند. مثلا اگر دما بالاتر از حد مجاز رفته باشد، شما مطلع خواهید شد. برخی دیگر از کارخانه ها ماشین های ظرفشویی ای تولید می کنند که می توانند چرخه ی شستشو را به تعویق بیندازند و زمانی که سطح مصرف انرژی در پایین ترین حد آن است، شروع به کار می کنند. به هر روی مسلم است که آشپزخانه های هوشمند تا حد زیادی زندگی انسان را راحت می کنند. آنها مزایای آشکاری دارند که چند مورد از آنها را در ادامه می بینید:

  1. جلوگیری از اسراف مواد غذایی در آشپزخانه ی هوشمند

سال هاست که در مورد یخچال هوشمند چیزهایی می شنویم. یخچالی که می داند چه چیزی درونش است. حتی می داند ظرف های نگهدارنده ی مواد غذایی چقدر پر هستند و کی مواد غذایی موجود تمام می شود. در حقیقت با استفاده از چنین یخچالی می توانیم تا حد زیادی جلوی اسراف مواد غذایی را بگیریم.

آشپزخانه ی هوشمند
آشپزخانه ی هوشمند

سنسورها و پردازشگرهای هوشمند امروزی می توانند کلم بروکلی یا هر نوع سبزیجات دیگری که خریده اید را تشخیص بدهند و قبل از اینکه این سبزیجات فاسد شوند دستورهای غذایی حاوی آنها را به شما پیشنهاد می دهند. حتی زمانی که در سوپرمارکت مشغول خرید هستید، می توانید تاریخ انقضای شیر داخل یخچال را چک کنید! این ویژگی جلوی از بین رفتن مواد غذایی را می گیرد و می تواند تجربه ی خوبی برای مشتریان باشد. امروزه کم کم شاهد این هستیم که بسیاری از کارخانجات لوازم خانگی سعی دارند این سیستم را در محصولاتشان بگنجانند.

  1. آشپزی ماهرانه در آشپزخانه ی هوشمند

دوست دارید در آشپزی مهارت بیشتری داشته باشید؟ آشپزخانه های هوشمند حتی در این زمینه هم کمک کننده هستند! همه چیز از اجاق گرفته تا دماسنج به اپلیکیشن های پخت و پزی که در موبایل یا تبلت تان دارید، متصل می شوند و به شما کمک می کنند تا غذایی خوش طعم آماده کنید. مثلا اجاق گازهایی وجود دارند که به شما زمان و دمای لازم برای پختن مواد غذایی را اطلاع می دهند.

آشپزخانه ی هوشمند
آشپزخانه ی هوشمند
  1. تاثیر مثبت روی سلامتی

از دیگر ویژگی های مهم آشپزخانه های هوشمند تاثیری است که روی سلامتی ما دارند. بله! یخچال های هوشمند می توانند به ما کمک کنند که روی برنامه ی غذایی‌ مان به دقت نظارت داشته باشیم. این کارایی یخچال های هوشمند به ویژه برای کسانی مفید است که به دلیل بیماری یا اختلالی که دارند، باید رژیم غذایی سفت و سختی داشته باشند.

  1. ایمنی در آشپزخانه ی هوشمند

حتی اگر همه ی مزایای ذکر شده را چندان مهم ندانیم، از این یکی نمی توانیم بگذریم: ایمنی! به زودی تولید کنندگان لوازم خانگی این امکان را در اختیار مردم خواهند گذاشت که بتوانند از راه دور اجاق گاز را خاموش کنند. به این ترتیب احتمال بروز هر گونه آسیبی در خانه بسیار بسیار کم می‌شود، و شما با خیال راحت تری می توانید خانه را ترک کنید.

  1. دسترسی از راه دور

این یکی فوق العاده است. شما از راه دور حتی می توانید غذای روی اجاق را کنترل کنید. می‌ توانید متوجه شوید که به اندازه ی کافی پخته است یا اینکه نه، کمی بیش تر باید روی اجاق بماند. برخی از اجاق گازها توانایی این را دارند که پس از حاضر شدن غذا به شما پیغام بدهند یا در صورتی که غذا در شرف سوختن باشد برای شما پیغام می فرستند! این عالی نیست؟

حتی می توانید قبل از خرید مواد غذایی، از یخچال هوشمندتان نظرش را بپرسید. فرض کنید که تصمیم دارید سوپ بپزید اما مطمئن نیستید مواد لازم را در خانه دارید یا نه. بلافاصله با یخچال هوشمندتان ارتباط برقرار می کنید و سبزیجات داخل یخچال را چک می کنید. خوب حالا که فهرست خریدتان مشخص شد بهتر نیست در مدتی که مشغول انجام خرید هستید جارو برقی رباتیک تان را راه بیندازید تا خانه را جارو بکشد؟

در نهایت اینکه لوازم آشپزخانه ی هوشمند مزایای بی نظیری برای زندگی روزمره ی ما دارند؛ آنها هم زندگی را برای ما آسان تر می کنند و هم به لحاظ اقتصادی برایمان فوایدی دارند چرا که باعث می شوند در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم. وقتی کارها را بر عهده ی لوازم هوشمند بگذاریم، می توانیم زمان بیشتری را برای رسیدگی به امور دیگر داشته باشیم و مهم تر اینکه این وسایل، خود بهترین زمان را برای شروع کار انتخاب می کنند. با وجود آشپزخانه های هوشمند، دیگر لازم نیست ساعت ها زمان تان را در آشپزخانه سپری کنید و می توانید آنطور که دوست دارید از زندگی تان همراه با دوستان و خانواده لذت ببرید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *