آشپزخانه ها با طراحی های جدید / اندازه ، محل قرار گیری و امکانات آنها

آشپزخانه ها، از لوازم پسته ای رنگ دهه 60 گرفته تا  جزیره های براق و چشم نواز امروز، همیشه در حال تغییر و تحول بوده است. هر ساله بسیاری از طرح های جدید معرفی می شوند و طرح های قدیمی کنار گذاشته می شوند. در این مقاله نکاتی در مورد طراحی به روز آشپزخانه ها را بیان می کنیم.

محل قرارگیری در طرح کلی یک طبقه از خانه چگونه می باشد؟

آشپزخانه ها تا اوایل سال 2000 از فضای اصلی خانه جدا بودند و یک اتاق مجزا به شمار می آمدند. سالیان سال  به عنوان بخش اصلی خانه شناخته می شدند، به صورت یک اتاق بزرگ بوده که گاهی شامل فضای ناهار خوری نیز بوده است. به مرور زمان، قسمتی از آنها به عنوان جزیره گسترش یافت که جایگاه صندلی هایی راحت برای وعده های غذایی خانواده و حتی سرگرمی بوده است.

آشپزخانه
آشپزخانه

امروزه این قسمت از فضای خانه دیگر یک اتاق جدا نیستند بلکه به بخشی از فضای اصلی زندگی تبدیل شده اند. همچنین بیشتر آنها به نحوی به در ورودی خانه متصل هستند، به طوری که وقتی افراد از در اصلی وارد خانه می شوند، می توانند مستقیما به این قسمت وارد شوند.

اندازه آشپزخانه باید چگونه باشد؟

مهمترین مساله ما فضا است. تقسیم بندی عاقلانه محیط و اختصاص دادن فضای کافی برای کارهای اصلی از مهمترین موارد در طراحی است. گر چه در یک فضای کوچک  نیز می توان امور مربوط به پخت و پز را انجام داد، اما وجود فضای مناسب ،محلی برای چیدن میز نهارخوری ،پستویی برای جمع آوری لوازم اضافی و گوشه ای برای نصب ماشین لباسشویی همه از مزایای جنبی آشپزخانه بزرگ است.

آشپزخانه
آشپزخانه

این روزها امکانات برتر از نظر خریداران چه هستند؟

علاوه بر آشپزخانه های دارای جزیره که امروزه در طراحی بسیاری از خانه ها اجباری گشته است، وجود فضایی به عنوان مطبخ نیز نکته مثبتی به حساب می آید. در طراحی بسیاری از خانه ها مطبخ با استقبال بالایی روبرو می شود. به علاوه این روزها، کابینت ها و لوازم مربوطه، حتی در خانه های سنتی به صورت ساده و شیک طراحی می شوند.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *