لامپ های LED که به کمک باکتری ها برق تولید می کنند

 لامپ های LED  تولید کننده برق توسط باکتری توسط طراح هلندی Teresa Van Donger طراحی شده است. این لامپ ها به عنوان “جرقه زندگی”  شناخته میشوند که در آنها توسط موجودات ذره بینی نیروی برق تولید می شود . در این لامپ های LED از باکتری های فعال الکترو شیمیایی استفاده شده است .این باکتری ها در 4 محفظه در داخل لامپ قرار گرفته اند و به طور مداوم جریان های الکتریکی از خود ساطع می کنند .

این جریان های الکتریکی در داخل یک الکترود به دام می افتند و به لامپ های LED  این انرژی را انتقال می دهند . این ارگانیسم های داخل این لامپ ها نیاز به مراقبت دارند تا بتوانند تولید برق کنند . طراح این لامپ ها می گوید : هر دو هفته یکبار برای تغذیه حدود یک قاشق چایخوری استات لازم دارند و پیشنهاد می کند که لوله ها باید با آب شیر ، نمک و ویتامین ها هر چند ماه یکبار تمیز شوند و دوباره پرشوند.

لامپ های LED
لامپ های LED

لامپ های LED باکتریایی که 24 ساعته برق تولید می کنند

طراح این لامپ ها ادعا می کند که این لامپ ها 24/7 می توانند کار کنند. یعنی بدون وقفه در 24 ساعت شبانه روز و هفت روزه هفته تولید برق می کنند.

همینطور او اعتقاد دارد این لامپ ها به تازگی طراحی شده اند . مشخصا دارای ضعف هایی هستند که لازم است با تحقیقات بیشتر معایب آنها رفع شود و به مزایای آنها اضافه شود . تحقیق و طراحی باید برای افزایش کارایی آنها و ارائه به بازار ادامه داشته باشد  و از دید او به نظر می رسد با تحقیقات بیشتر حتی می توان میزان نور تولیدی و منتشر شده از آنها را نیز افزایش داد .

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *