چسب بتن ، یکی از انواع افزودنی های بتن – قسمت دوم

 چسب بتن از افزودنی های بتن است که امروزه در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی یافته است. اغلب چسب بتن بدون نیاز به افزودن آب، کاملا هموژن بوده و مقاومت کششی، خمشی و همچنین دوام بتن، گچ و آهک را بالا می برد. مهم ترین خاصیت چسب ، افزایش چسبندگی بتن است.

این افزودنی بتن از نفوذ آب جلوگیری کرده و از این جهت برای آب بندی بتن بکار می رود. برای آب بند کردن منابع، استخر های بتنی، ترمیم آسیب دیدگی کانال های آب، کف سالن های صنعتی، باند فرودگاه ها، سد ها، پایه پل ها و ستون ها می توان از چسب بتن استفاده کرد.

در قسمت اول مقاله ویژگی ها و تاثیرات، توضیح فنی، موارد کاربرد، نحوه مصرف و نگهداری چسب بتن توضیح داده شد. در قسمت دوم به انواع این افزودنی می پردازیم. در ادامه با ما همراه شوید.

انواع چسب بتن

چسب های بتن دارای انواع مختلفی است. به طور کلی چسب های بتن را می توان به دو تیپ چسب بتن اپوکسی و لاتکس یا پلیمری تقسیم کرد. از چسب های بتن برای ترمیم بتن، آب بندی بتن و افزایش خصوصیات شیمیایی و مکانیکی بتن، اتصال بتن قدیمی به جدید و غیره استفاده می شود.

چسب بتن اپوکسی  E.M.EPOXY BOND

چسبE.M.EPOXY BOND  یک چسب بسیار قدرتمند بر پایه رزین اپوکسی اصلاح شده است، که علاوه بر دوام زیاد، از مقاومت مکانیکی و قدرت چسبندگی بسیار زیادی برخوردار بوده و می تواند برای پیوند دادن بتن جدید و قدیم مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص و اثرات چسب بتن اپوکسی E.M.EPOXY BOND

  1. چسبندگی فوق العاده زیاد به سطوح زیر کار
  1. مقاومت های فوق العاده زیاد کششی و مکانیکی
  2. قابلیت اجرا بر روی مقاطع زیر کار خشک
  3. حفظ خواص کیفی برابر با طول عمر بتن
  4. بدون حلال

موارد کاربرد چسب بتن اپوکسی E.M.EPOXY BOND

  1. عملیات مرمت و ترمیم سازه های بتنی
  1. اتصال بتن به مقاطع فلزی
  2. قابلیت تزریق در انواع ترک
  3. امکان کاربرد در سازه های با کاربری غرقابی
  4. چسباندن بتن جدید به مقاطع بتنی قدیمی
  5. چسبانیدن ورق های FRP روی بتن
چسب بتن
چسب بتن

چسب بتن لاتکس  Dezobond P-2200

این چسب به صورت مایع با خواص آب بندی، افزایش چسبندگی ملات و بتن، افزایش الاستسیته بتن، مقاومت شیمیایی، پایداری در برابر ضربه و تغییرات دما و غیرسمی، برای استفاده در ملات های ترمیمی بتن مناسب است. این چسب به عنوان یک افزودنی بر پایه لاتکس، به گونه ای طراحی شده که همراه سیمان پرتلند و ماسه یک ملات پر مقاومتی را تشکیل می دهد. از این ملات برای نصب سرامیک، سنگ مرمر، موزائیک، کاشی معدنی، آجر لعاب دار و سنگ های طبیعی روی دیوار و کف استفاده می شود.  همچنین  به عنوان لایه پیوند زا در ترمیم سازه های به کار می رود.

کاربرد چسب بتن  Dezobond P-2200

از این چسب در مکان هایی که نیاز به مقاومت در برابر آب، مواد شیمیایی و سایش است استفاده می شود. به عنوان مثال در استخر ها، کارخانه های لبنیات، صنایع غذایی، کشتارگاه و غیره. همچنین ممکن است برای بهبود خصوصیات ملات های سیمانی برای نصب کاشی یا اضافه شدن به دوغاب و چسب های پایه سیمانی به کار رود. به عنوان یک افزودنی به همراه چسب های پودری باعث ایجاد انعطاف می شود.

چسب بتن لاتکس Tiss SA 12

این چسب یک مایع غلیظ امولسیونی بر پایه پلیمر های اصلاح شده است که جهت تهیه ملات آب بند و ساخت ملات های چسبنده بر روی بتن و ملات های قدیمی، جهت ترمیم سطوح بتنی و سیمانی کاربرد دارد.

موارد کاربرد چسب بتن لاتکس Tiss SA 12

  1. تهیه ملات و بتن آب بند جهت اجرای آب نما، استخر
  1. آب بندی و تقویت ملات های بند کشی
  2. تهیه ملات جهت نصب سرامیک و سنگ
  3.  نماسازی و جهت صافکاری سطوح بتن اکسپوز
  4.  جهت تقویت چسب کاشی های پودری

مزایای چسب بتن لاتکس  Tiss SA 12

  1. افزایش چسبندگی بتن یا ملات جدید به بتن یا ملات قدیمی
  1. کاهش نفوذ پذیری و آب بند کننده بتن
  2. جلوگیری از ترک خوردن و طبله شدن ملات
  3. افزایش مقاومت در مقابل سیکل های ذوب و انجماد
  4. افزایش مقاومت کششی، خمشی و مقاومت سایشی
چسب بتن
چسب بتن

چسب بتن مخصوص آب بندی و تقویت ملات SA12

این چسب مخصوص آب بندی به صورت مایع بوده و ظاهری شیری رنگ دارند که پس از مصرف (خالص یا ترکیب در ملات) کاملا بی رنگ است. این محصولات در مقابل رطوبت، سرما و گرما، حریق، نور، آتش و ضربه کاملا مقاوم بوده و عمر آنها همانند عمر سیمان در ملات است. استفاده این محصولات در سازه ها ضمن صرفه اقتصادی، باعث ایجاد مقاومت و استحکام بیشتر سازه، بالا رفتن سرعت عملیات، سبک سازی سازه ها و آنتی باکتریال شدن (ضد خزه، جلبک و باکتری) سازه خواهد شد.

کاربرد چسب بتن  SA12

عمده مصرف این چسب در موارد زیر است:

  1. استخر
  2. سر ستون
  3. فنداسیون
  4. ضد آب کردن چسب های خمیری و پودری کاشی و چسب های سنگ آنتیک جهت استفاده در سرویس های بهداشتی
  5. ملات های سیمانی
  6. نمای ساختمان
  7. آب نما
  8. چاله آسانسور
  9. انواع سقف (سیمانی، سنگی، آجری، سفالی، ایرانیت سیمانی و غیره)
  10. محوطه سازی
  11. ساخت و آب بندی انواع بلوک، جداول، موزاییک و تمامی سازه هایی که در مجاورت مستقیم با آب، رطوبت، عوامل جوی و UV خورشیدی هستند
  12. بهترین جایگزین برای مواد نفتی، قیرگونی، ایزوگام و پوشش های قدیمی

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *